Najbežnejšie sú Škody Fabia a Octavia, VW Passat a Golf. Často sa dá stretnúť aj policajný Opel Astra či Audi S4. Nenechajte sa ale presvedčiť známou fámou, že policajti používajú iba sedany a hatchbacky. S radarom bežne jazdia aj kombíky.
2. Exotickejšie značky polícia nepoužíva,
no vo vozovom parku špeciálneho útvaru dopravnej polície sa nájdu aj prémiové značky, ako BMW či Mercedes. Zväčša však ide o na pohľad bežný model, takže vizuálne výrazné modely typu Range Rover či Cadillac Escalade určite nečakajte. A pokiaľ sa vás niekto snaží „vyblikať“ alebo vytrúbiť z ľavého pruhu na takomto aute, policajti to nebudú.
3. Policajti pri meraní na diaľnici nesmú provokovať,
nakoľko ani so zapnutými majákmi nesmú ohroziť ostatných vodičov. Pokiaľ sa predsa nájde kreatívny policajt, ktorý sa na iného vodiča „nalepí“ v snahe prinútiť ho prekročiť povolenú rýchlosť, odolajte pokušeniu pridať plyn. Ak je to možné, preraďte sa do iného pruhu, udržujte stabilnú rýchlosť alebo iba mierne uberte plyn. Rozhodne sa vyvarujte prudkého spomalenia alebo nečakaného manévru, ktorý by mohol mať za následok zrážku. Ak skutočne ide o radarové auto, zapíšte si typ, evidenčné číslo, čas a miesto udalosti a podajte sťažnosť. Môžete odmietnuť zaplatiť pokutu, keďže v správnom konaní musí policajt váš priestupok dokázať. A vtedy záznam z kamery ukáže celú situáciu.
4. Policajné vozidlá majú väčšinou nevýrazné farby,
najčastejšie sú čierne, tmavomodré, tmavozelené a biele. Krikľavé farby, špeciálne metalické či matné laky, dvojfarebné kombinácie či iné špeciality polícia nemá.
5. Policajné autá väčšinou nebývajú veľmi špinavé
ani zablatené a mali by mať čistú aspoň poznávaciu značku. Autá sa pravidelne čistia, obyčajne častejšie než je to u bežných vodičov, ktorí to najmä v zime s návštevami umývariek nepreháňajú.
6. Všetky vozidlá polície majú slovenské evidenčné číslo.
Názory, že u nás jazdia radary s poľskými či českými značkami sú podľa Prezídia PZ iba fámy. Okres ale nemusí byť pevne daný, na obchvate Bratislavy môže merať aj radar s Košickou značkou.
7. Policajné radary bývajú strohé, bez zbytočných okrás a výraznej výbavy na karosérii.
Nečakajte teda žiadne nálepky, príslušnosť k tuningovému klubu, upravené výfuky, dodatočné spojlery, strešné nosiče, slnečné clony s kreslenými postavičkami a podobne. Rozmerná trčiaca anténa vysielačky tiež neznamená, že ide o policajné auto. Skôr ste stretli nadšenca s nainštalovanou CB vysielačkou.
8. Najlepším poznávacím znakom býva nezameniteľný kužeľovitý „výrastok“ v mriežke chladiča.
Najmä autá značky Volkswagen ho môžu mať nainštalovaný namiesto znaku výrobcu. Radarové autá majú kamery nielen vpredu na palubnej doske, ale neraz aj vzadu. Kamery však nemusí byť vidno, nakoľko neoznačené policajné autá mávajú na zadných oknách tmavú fóliu.
9. Policajné autá, obzvlášť tie, ktoré používa diaľničná polícia, majú vysoký výkon.
Aj nenápadne pôsobiaci Passat tak vie prekvapiť. Prezradiť ho ale môže štvorica výfukov naznačujúca výkonný benzínový šesťvalec pod kapotou, ktorý je na našich cestách skôr raritou. Slabšie vozidlá, napríklad Fabie, zas na diaľniciach zvyknú spolupracovať s výkonnejšími autami v policajných farbách.
10. V aute s radarom vždy sedia dvaja policajti, zväčša v uniforme.
Autá s jedným pasažierom, nech vyzerajú akokoľvek policajne, rýchlosť nemerajú.